Itt vagy: KezdőlapAktuálisMinden negyedik forintjukat sajátmárkás termékre adták ki a vásárlók tavaly

Minden negyedik forintjukat sajátmárkás termékre adták ki a vásárlók tavaly

 

bevásárlókocsiCsaknem 345 milliárd forintot költöttek a vásárlók a boltok sajátmárkás élelmiszereire tavaly, az élelmiszerek teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalmából ezeknek a termékeknek a részaránya értékben 25 százalékra nőtt 2012-ben, az előző évi 24 százalék után - közölte a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb felmérésének eredményeit.

A növekedés egyik oka a Nielsen szerint, hogy tíz magyar fogyasztóból nyolcan változtattak költési szokásaikon, mert háztartásuk kiadásain spórolnak. A változtató fogyasztók kétharmada olcsóbb élelmiszerekre váltott, amelyekbe beletartozhatnak a láncok saját márkás árucikkei is.

A másik ok, hogy a modern boltláncok közül új üzletet szinte csak a diszkont csatornában nyitottak az utóbbi időben - írja a Nielsen.

A cég hozzáfűzi, hogy a bővülő bolthálózat is közrejátszik abban, hogy a diszkontokban kiemelkedő szerepet játszanak a sajátmárkás élelmiszerek: részarányuk 62-ről 63 százalékra emelkedett a csatorna teljes bevételéből, éves összehasonlításban.

A diszkont az egyetlen üzlettípus, amelynek élelmiszerforgalmán belül nőtt a kereskedelmi márkák aránya tavaly. A szupermarketekben ugyanis 25-ről 23 százalékra csökkent 2012-ben 2011-hez képest, míg a hazai láncokban stabilan 17 százalék, és hipermarketekben is változatlanul 14 százalékos a kereskedelmi márkák aránya.

A Nielsen kimutatása szerint leginkább az állateledelek és a mélyhűtött termékek vásárlói részesítik előnyben a kereskedelmi márkákat, amelyekre a két kategória forgalmából 51, illetve 45 százalék jutott múlt évben, értéket tekintve. A  kereskedelmi márkák - értékben mért - piaci részesedése a legalacsonyabb az alkoholos italoknál volt 15, valamint az édességeknél 19 százalékkal.

Háztartási vegyi áruk és kozmetikumok közül több mint 50 milliárd forintnyi került a boltok pénztáraiba kereskedelmi márkás árucikkekért tavaly. Ez a Nielsen által mért 70 kategória teljes bevételének 17 százaléka, egy százalékponttal több, mint tavalyelőtt.

Hírlevél

CITY MAP

Közösségi oldalak

Rólunk

Olvassa magyarország elsőszámú szakmai portálját, ahol a vendéglátóipar, a turisztika és az idegenforgalom külföldi és belföldi történéseiről egyaránt tájékozódhat. Vendéglátás Online, nemcsak a szakmának!