Itt vagy: KezdőlapAktuálisSIRHA Budapest: francia receptből, saját hozzávalókkal

SIRHA Budapest: francia receptből, saját hozzávalókkal

A piaci igényekre reagálva, látványos módon újítja meg hagyományos élelmiszeripari, gasztronómiai és vendéglátó-ipari kiállításait a Hungexpo. A FOODAPEST, az UKBA és a HOVENTA összevonásával, a világ egyik legrangosabb gasztro-szakvásárának franchise-partnereként presztízsértékű rendezvénnyel készülnek jövő tavaszra. Márciusban debütál hazánkban a SIRHA, november 30-ig tart a kedvezményes előjelentkezési időszak a kiállítók számára, s hogy miért érdemes csatlakozni, erről is kérdeztük Siklósi Csaba kereskedelmi igazgatót.

 

– A SIRHA (ejtsd: szirá) név használatával, franchise-partnerként mik azok a feltételek, speciális rendezvényelemek, amelyeket Budapesten is vállalnia kell a Hungexpo-nak?

A SIRHA kiállítást, a  Hungexpo Zrt. anyavállalata a franciaországi székhelyű GL Events alkotta. A legutóbbi SIRHA kiállításon Lyonban 2200 márka és kiállító illetve napi 1200 bemutató várta az érdeklődőket. A siker leghitelesebb bizonyítéka, hogy az öt napos rendezvényen összesen 162 000 látogató fordult meg. A szakmai látogatók mellett a hozzáértő nagyközönségnek is számos újdonságot és érdekességet tartogat a kínálat. Hagyományosan, kétévente ezen az élelmiszeripari és gasztronómiai vásáron rendezik meg a Bocuse d’Or világverseny döntőjét, amelyen az idén Széll Tamás a tizedik helyen végzett. A Bocuse d’Or több mint két évtizedes múltjával az egész világon meghonosította azt a fajta versenyzést, ahol az indulók a világ legnagyszerűbb séf-zsűrije előtt készítik el adott időre pályamunkáikat. A SIRHA néven tehát csak hasonló színvonalú, nemzetközi szintű, szakmai szempontból alátámasztott koncepció alapján lehet kiállítást szervezni. Magyarországon a Hungexpo kapta meg ezeket a szervezési jogokat. Stílszerűen azt is mondhatnám, hogy a francia receptből főzünk, de hozzátesszük a saját ötleteinket, ízeinket. A kiállítói és látogatói kör nem tér el a francia mintától, de természetes, hogy a koncepció megalkotásakor a hazai piaci trendekre és a Hungexpo korábbi tematikus kiállításaira, így a FOODAPEST-re, az UKBA-ra és a HOVENTA-ra is építünk. A programkínálatban a SIRHA név által követelt elemekhez tartjuk magunkat, és szorosan együttműködünk a francia szervezőkkel. A kommunikáció esetében elengedhetetlennek tarjuk a regionalitást. Tudnunk kell, hogy ez hosszú távú tervezést, építkezést igényel. A célunk, hogy a SIRHA Budapest néhány év alatt olyan pozíciót töltsön be a régió élelmiszer-, sütő- és cukrásziparában, a gasztronómiában, valamint a szálloda- és vendéglátóiparában, mint ahogy teszi azt hazájában. 

– Az új koncepció eredményeként, valamint az UKBA-Foodapest és a HOVENTA kiállítás összevonásának hatására számítanak-e jelentősebb számú új kiállítóra is vagy jellemzően az eddigi partnerekre épül a SIRHA Budapest?

Igen, számítunk új kiállítókra, és örömmel mondhatom, hogy a piac nagyon pozitívan fogadta a SIRHA kiállítást. Már most vannak olyan jelentkezőink, akik az új koncepció, a nemzetközi brand miatt jönnek. A rendezvényen olyan szegmensek találkozhatnak egymással, akiknek erre eddig nem volt alkalma. Csak egy példa; egyre gyakoribb, hogy a szállodák, éttermek helyben készítik el vendégeik számára a pékárut. A SIRHA Budapesten egyszerre lesznek itt a szállodák és a sütőipari alapanyaggyártók, tehát könnyen köttethetnek új kapcsolatok, találkoznak az egymás iránt érdeklődő üzleti partnerek. Tehát a kiállítóink a beszerzőkkel való közvetlen, személyes kommunikáció mellett, új területeket láthatnak át és ismerhetnek meg. Egy nagyszabású szakmai seregszemle segíti a hazai iparág fejlődését, megmutatja az újdonságokat, kitörési pontokat, a szakma legjavát. 

Kiállítóink közt szerepel már az élelmiszeriparból ismert Hungerit Zrt., a BISQUIT Kft-vel együtt olyan ismert cukrászati alapanyag forgalmazók, mint a MEC3 Hungaria Kft., a Kessko, a BFL, a Cesarin és a PreGel, vagy a vendéglátás területéről az ASSUR Kft., a Progast Kft., a Flexys Kft., a Winterhalter és az SCA Hygiene Produkts Kft. Emellett mindenképpen számítunk a korábbi FOODAPEST, UKBA és HOVENTA kiállítói körére is.

– Mikorra áll össze a részletes programterv és milyen csatornákon keresztül érik el a látogatókat?

A programterv hamarosan összeáll, a szervezés nagy erőkkel zajlik. A rendezvény időpontja 2014. március 10-12. Az intenzív látogató kommunikációt ezért a jövő év elejére időzítjük. Ezt a kampányt három pillérre építjük: regionális kommunikáció, hosted buyer utak szervezése, saját eszközök. A klasszikus reklám nem hiányozhat, ezért print, rádió és online felületeken szólítjuk meg a szakma képviselőit hazánkban és a régióban egyaránt. A hosted buyer programunk gondoskodik róla, hogy a nemzetközi piac meghatározó cégeinek beszerzői és döntéshozói eljussanak a budapesti kiállításra.  A kampányban részt vesznek kiállítóink és szponzoraink is, akik saját csatornáikon keresztül hívják meg partnereiket a rendezvényre. A több ezres kiállítói és látogatói adatbázisunk és weboldalunk pedig biztos háttere munkánknak. Több, mint 50 millió forint értékű kampány biztosítja a rendezvény sikeres bevezetését, és nem mellékes, hogy olyan tőkeerős, nemzetközi hátterű cég vagyunk, amely képes a programokhoz és a kampányhoz szükséges valamennyi forrást biztosítani

– Meddig tart a kedvezményes jelentkezési időszak, miért éri meg most jelentkezni?

Elsősorban azért, mert a november 30-a előtt jelentkezők az induló marketing csomaghoz 35 % kedvezménnyel juthatnak hozzá, a nettó 17 900 Ft négyzetméter helyett pedig 13 900 Ft-ért foglalható biztos hely. A FOODAPEST, UKBA és HOVENTA kiállításokhoz képest kedvezőbb árakon jelenhetnek meg, akik élnek az előjelentkezési kedvezményekkel.

A kiállításra több előjelentkezési határidőt jelöltünk meg, tehát aki később ébred, a november 30-ig még kedvezményes helydíjon jelentkezhet, de a kedvezmény mértéke csökken, érdemes tehát most lecsapni a jó helyekre. Mindezek mellet több ingyenes szolgáltatással segítjük a résztvevők hatékonyságát. A rendezvény weboldalán (www.sirha-budapest.com) online tárgyalásegyeztető menüpontot hozunk létre, hogy a cégek beoszthassák megbeszéléseiket, s a kiállítóknak korlátlan számú elektronikus meghívót biztosítunk partnereik meghívásához.

A tavalyi évben végzett kutatásunkból kiderült, hogy a partnerek a regionalitásban, az új piacok felkutatásában és bemutatásában, a tartalmas szakmai programokban látják a kitörési lehetőséget. Ezen célok megvalósításában első lépés, hogy új alapokra fektetjük az élelmiszeripart, a sütő- és cukrászipart, a szálloda- és vendéglátóipart bemutató hazai vezető rendezvényeket és hisszük, hogy kiállítóink és látogatóink igényeinek is eleget tudunk tenni.

Hírlevél

CITY MAP

Közösségi oldalak

Rólunk

Olvassa magyarország elsőszámú szakmai portálját, ahol a vendéglátóipar, a turisztika és az idegenforgalom külföldi és belföldi történéseiről egyaránt tájékozódhat. Vendéglátás Online, nemcsak a szakmának!